Az internetes kereskedelem egyik fontos része, hogy ne csak vaktában áruljunk termékeket, hanem figyeljünk oda arra, hogy tudjuk, mit miért csinálunk. Ez különösen fontos divat webáruház esetén. Cikkünkben olyan statisztikákat fogunk bemutatni, melyeket érdemes figyelemmel követni, és használni, ha interneten árulunk termékeket.
Átlagos megszerzési ár
Ez azt mutatja meg, hogy mennyibe kerül szerezni átlagosan egy új vásárlót. Ha rendesen ki akarjuk használni az erőforrásainkat, figyelni kell arra, hogy minőségi látogatókért fizessünk, akik később vásárlók lesznek. Előfordulhat, hogy a kevesebb, de minőségi látogató jobb megoldás, mint a sok ember, akiknek kevesebb része vásárol nálunk.
A vásárlók élettartalmi értéke
Ennek lényege, hogy megmutatja, mennyi pénzt fog várhatóan elkölteni egy-egy vásárló nálunk a későbbieknek. Nem csak a vásárlások összértékére kell figyelni, hanem arra is, hogy ebből mennyi a tiszta haszon számunkra. Aki sokat vásárol, de olyan termékekből, melyek kevesebb hasznot hoznak, nem ugyanannyit ér, mint aki drágább termékeket vásárol, de nem olyan sűrűn.
Átlagos rendelési érték
Fontos annak meghatározásához, hogy meg tudjuk határozni az adminisztrációs díjakat. Ha több terméket rendelnek átlagosan a vásárlók, akkor tudjuk csökkenteni a szállítási/csomagolási díjakat. Ez fontos, mivel ezeknek köszönhetően új vásárlókat tudunk szerezni, ha jobb feltételeket ajánlunk, mint a konkurencia. Ha nem tudjuk, hol a határ, akkor viszont könnyen veszteséget termelhetünk csak a webáruház számára.